Jesteś tutaj

Debata na temat lektur szkolnych

We wtorek 21 listopada 2017r. klasa 2sj – pod opieką Katarzyny Owczarzy - odegrała scenkę teatralną, która przyjęła formę rozprawy (sądu nad lekturami szkolnymi). W rolę głównych przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości wcielili się:  Martyna Pasternak (sędzia), Marcelina Małka (prokurator), Julia Skrzyp (adwokat). Wydanie wyroku – zaakceptowanie lub odrzucenie obecnego kanonu lektur – nie zależało do najłatwiejszych zadań. Przeciwnicy obecnego kanonu twierdzili, że lektury są pisane językiem niezrozumiałym dla współczesnego czytelnika oraz zawierają zawiłe treści. Zwolenników czytania lektur było jednak więcej. Cieszy fakt, iż młodzież dostrzega, że lektury szkolne pełnią funkcję wychowawczą i poznawczą, wzbogacają zasób słownictwa, zawierają przesłania moralne oraz powodują, że twórca staje się nieśmiertelny. Ostatecznie – decyzją Sądu NajwyższegoJ - w kanonie lektur nie będzie żadnych zmian. Zależy nam przecież na zdaniu egzaminu maturalnego z języka polskiego, na którym lektury szkolne ,,wiodą prym”.