Jesteś tutaj

PRZEDSIĘWZIĘCIE POZNAJ POLSKĘ

W dniach 13.06-15.06.2022r. czterdziestu sześciu uczniów III Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół im. W. Szybińskiego w Cieszynie wraz z czterema opiekunami w ramach przedsięwzięcia Poznaj Polskę wyruszyło na wycieczkę patriotyczną do Warszawy. Dotacja z MeiN wynosiła 15 tys. złotych. Co udało się im zobaczyć? Posłuchajcie relacji jednego z uczestników:

Wyjechaliśmy spod szkoły kilka minut po 6 rano. W autobusie niektórzy jeszcze dosypiali wcześniejsze wstawanie. Ok. 12 byliśmy juz w Warszawie. Pierwszy przystanek: Muzeum Powstania Warszawskiego. Tam spędziliśmy ok. 1,5 godziny. Niesamowite wrażenie zrobił na wszystkich film "Warszawa - miasto ruin" i w ogóle wszystkie eksponaty i sposób ich przedstawienia. Wielu uczniów zbierało kartki z kalendarza dokumentujące kolejne dni powstania. Później spotkaliśmy się z panią Martą,  przewodniczką po Warszawie, z którą przeszliśmy pod mur Getta Warszawskiego. W drodze usłyszeliśmy wiele o przebiegu obydwu powstań. Potem podjechaliśmy  na  Cmentarz Powązkowski. Tam przez chwilę padało, ale większość z nas miała parasole, poza tym pani przewodnik na tyle ciekawie opowiadała, że deszcz nie był nikomu straszny. Pierwszego dnia zdążyliśmy jeszcze wjechać na 30 piętro Pałacu Kultury i popodziwiać panoramę miasta. Obiadokolacja i hotel - tak się ten dzień skończył. Drugi, po śniadaniu zaczął się naprawdę długim spacerem po starym mieście. Byliśmy na Krakowskim Przedmieściu, pod kolumną Zygmunta, na placu Defilad, pod pomnikiem Smoleńskim, oglądaliśmy zmianę wart przy Grobie Nieznanego Żołnierza.  Pod pomnikiem Małego Powstańca znowu mogliśmy posłuchać o przebiegu powstania. Po kilku godzinach autokar zabrał nas do Wilanowa, gdzie można sie było trochę wyciszyć. Następny dzień zaczął się od wizyty w Centrum Nauki Kopernik, potem zobaczyliśmy z bliska nasz Stadion Narodowy, a na końcu dość długo pochodziliśmy Łazienkach Królewskich. Po ich zwiedzeniu pożegnaliśmy się z panią przewodnik i w ogóle z Warszawą. Wycieczka była bardzo udana i pouczająca.